• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 2443
  • کد خبر : ۲۷۹۱
جلسه "محله مهربانی"
با حضور اعضاء ستاد فرهنگی شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره ستاد فرهنگی شهر گرمدره با موضوع بررسی مسائل اجتماعی ، شناسایی و تهیه جهیزیه برای زوج های جوان تشکیل جلسه داد . 

جلسه ی محله مهربانی با عنوان "هر مسجد یک جهیزیه " با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد واثق ، نایب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی شهر جناب آقای سعیدیان  و برخی از مسولان محترم شهری ، ائمه جماعات  و هیات امنای محترم  مساجد در سالن جلسات شورای شهر برگزار گردید.

امام جمعه گرمدره در این جلسه اظهار داشت : بر اساس آیه ۳۲ سوره مبارکه نور ،  جامعه ( حکومت و مردم )  در قبال ازدواج جوانان مجرد ، مسولیت سنگینی بر عهده دارد و موظف است که همه شرایط لازم برای ازدواج آسان و بدون دغدغه جوانان را فراهم نماید

حجت الاسلام واثق گفت :

متاسفانه در ساختار  اداری کشور ما نسبت به مسئله ازدواج جوان ،  اهتمام چندانی مشاهده نمیشود .

وی گفت : شکی نیست که بخش قابل توجهی از سلامت روحی و روانی و اجتماعی جامعه ،  به ازدواج به موقع جوانان بستگی دارد  .

با توجه به سخن پیامبر اکرم که می فرماید :  ازدواج ، عهده دار حفاظت از نیمی از دیانت و اخلاق جوانان است ، پس به نظرم می توانیم تعدادی از وزارت خانه ها را به نفع یک وزارت خانه جدید به نام " وزارت ازدواج " ، تعطیل کنیم و انصافا هیچ مشکلی هم به وجود نمیاید بلکه بسیاری از مشکلات هم به این شکل کاهش پیدا میکند .

همه ما موظف ایم  در موضوع ازدواج جوانان ، هر کاری که از دست مان بر می آید انجام بدهیم .

 پادر میانی در امر ازدواج ، کمک به تهیه امکانات ازدواج ، تامین جهیزیه و ... کارهایی است که می توان انجام داد .

پیامبر اکرم درباره کسانی که در امر ازدواج جوانان تلاش و کوشش می کنند می فرماید : خداوند آنها را مشمول رحمت خود قرار داده و پاداشی به اندازه پاداش هزار شهید برای آنها در نظر می گیرد .

امیدواریم با همت عمومی مردم و مسولان ،  موانع و مشکلات مسیر ازدواج جوانان بر طرف بشود .

گفتنی است در این  جلسه هر یک از مساجد پنج گانه شهر گرمدره ، نسبت به تامین حداقل یک جهیزیه کامل ( لوازم اساسی منزل ) برای زوج های جوان محله شان اعلام آمادگی نمودند .

لازم به ذکر است این جهیزیه ها انشاءالله همزمان با اول ماه ذی حجه ( سالروز ازدواج امام علی و حضرت فاطمه ) به زوج های جوان اهدا خواهدشد .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0