• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 426
  • کد خبر : ۲۸۳۴
نشست بررسی فرصتها و چالشهای شهر گرمدره
باحضور مسئولین ارشد استانی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره نشست بررسی فرصتها و چالشهای شهر گرمدره در روز شنبه مورخ 19 آبان ماه 1397 برگزار گردید.

این جلسه با حضور معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج جناب آقای مهندس شفقی  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی   آقای دکتر کولیوند و جناب آقای دکتر اکبریان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا  واثق امام جمعه محترم شهر گرمدره جناب آقای مهندس عسگری مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری البرز دکتر شکیب ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی البرز  جناب آقای حسنی معاونت محترم شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان البرز  آقای مهندس دهستانی مدیر محترم تغییر کاربری های جهاد کشاورزی  آقای مهندس ولیعهدی معاون محترم اداری و مالی جهاد کشاورزی استان البرز  آقای مهندس رمضانی معاونت مهندسی و توسعه سازمان آب و فاضلاب استان البرز جناب آقای مهدی زاده معاونت محترم بهره برداری سازمان آب و فاضلاب جناب آقای محمدی زاده عضو محترم هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران  جناب سرگرد داوودی ریاست محترم کلانتری ۳۴ شهر گرمدره جناب سرهنگ شهبازی فرمانده محترم  ۱۲۷ بسیج گرمدره جناب سرگرد نارنجی فرمانده محترم پلیس راه تهران کرج ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرمدره وجمعی از اصحاب رسانه  در محل سالن کنفرانس شهرداری گرمدره برگزار گردید.

 

  در ابتدای این نشست امام جمعه شهر گرمدره ضمن خیرمقدم به مدعوین حاضر در جلسه  برخی از مهمترین مطالبات مردمی شهر گرمدره را مطرح نمودند

 سپس مهندس رضا سلگی رئیس شورای اسلامی شهر  با بیان مسائل و مشکلات پیش روی شهر گرمدره خواستار رسیدگی جدی از سوی مسئولان شهرستان و استان شده و درخواست عملیاتی نمودن وعده های مسئولین به ویژه مشکلات آب،درمانگاه و راه آهن شدند.

 در ادامه نیز جناب آقای مهندس قدوسی شهردار گرمدره ضمن تشکر از حضور معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج  جناب آقای مهندس شفقی،نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای عزیز اکبریان و جناب آقای دکترکولیوند ، مدیرکل محترم شهری و شوراهای استانداری البرز جناب آقای عسگری ، جناب آقای محمدی زاده عضو محترم هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران  و مدیران راه آهن ،معاون مدیرکل راه وشهر سازی ، معاون مدیرکل جهاد کشاورزی ، معاون مدیرکل آب و فاضلاب استان البرز ،  امام جمعه محترم شهر گرمدره حجت الاسلام و المسلمین واثق ،  ریاست و اعضاء محترم شورای اسلامی و کلیه مدیران و روسای محترم ادارات فرماندهان نظامی و انتظامی که در جلسه نشست بررسی چالش ها و فرصت های شهر گرمدره حضور به هم رساندند تقدیر و تشکر نمودند.

 ایشان در ادامه صحبت‌های خود به موضوع حیاتی آب شرب شهر گرمدره اشاره نموده و گلایه های برخی شهروندان را به اطلاع حاضرین رساندند که با توجه به حضور جناب  رضایی فرمعاون شرکت آب و فاضلاب استان البرز،  مسائل و مشکلات آب شرب مورد بررسی قرار گرفت که یک حلقه چاه آب عمیق از جهاد تحویل گرفته شود و در اسرع وقت به شبکه آبرسانی شهری وصل گردد.

ایشان در ادامه صحبتهای خود به ارتقاء درجه شهرداری اشاره نمود که در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته شده است و باتوجه به پیگیری های جناب آقای عسگری مدیرکل محترم شهری وامور شوراهای استانداری در مراحل اداری و پیگیری قرار دارد.

 قدوسی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع قابل اهمیت ترافیک اتوبان تهران به کرج اشاره نمود ،موضوعی که در حدفاصل ورودی و خروجی شهر گرمدره حالت قیف به خود گرفته و حجم ترافیک به داخل گرمدره روانه می‌شود که به منظور رفع مشکل ترافیک اراضی حاشیه رینگهای جنوبی و شمالی می بایست توسط سازمان حمل و نقل جاده ای تعیین و تکلیف گردد که هنوزم هم اتفاق نیافتاده است.

 شهردار شهر گرمدره با توجه به حساسیت های موجود در مواقع بحرانی و بروز حوادث و بلایای طبیعی در ادوار گذشته و نقش پررنگ شهر گرمدره در موضوعات اینچنینی اشاره نمودکه در این قبیل  مسائل نگاه به این منطقه می بایست نگاه به شهر معین و کمک رسان میان دو کلانشهر بزرگ کشور باشد و در جهت توسعه و تجهیز ماشین آلات اقدامات لازم توسط مراجع صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر ۶ کیلومتراز جاده مخصوص در اختیار شهرداری است که کل کار ترمیم و آسفالت آن به عهده شهرداری گرمدره می باشد ولی در بحث دریافت قیر رایگان با توجه به اینکه شهر زیر ۵۰ هزار نفر هستیم تاکنون ۱۸۰ تن قیر تحویل گرفته ایم که این مقدار برای شهر گرمدره کفایت نمی‌کند و این ۶ کیلومتر باعث شده تا از نیازشهر زده شود و به جاده مخصوص و یا خروجی های اتوبان کرج تهران تخصیص گردد.

 در ادامه به ایجاد سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری گرمدره اشاره نمودند که مستلزم تعیین و تکلیف در ارتقاء ساختار شهرداری است و در حال حاضر ۶ دستگاه اتوبوس از شهرداری کرج اجاره شده است که در مواقعی که مشکلاتی که در شهر کرج به وجود می‌آید بلافاصله ناوگان  اتوبوسرانی، اتوبوس های شهر گرمدره به کرج را به شهر کرج فراخوانده که موجبات مشکلات عدیده‌ای در تردد مردم شهر گرمدره را به وجود می آورد . به هرحال تصمیماتی در این خصوص صورت گرفته شده است که یا اتوبوس اجاره شود یا تصمیم بهتری در جهت رفع این موضوع گرفته شود.

 اعتبارات استانی که برای  این شهر در نظر گرفته شده محدود است ، اما بحث ارزش افزوده با توجه به گذر این دو مسیر اصلی و هم اکنون مسیر اتوبان شهید خرازی که در حال گذر از شهر گرمدره است اهمیت زیادی  را به خود می بیند در همین راستا پیشنهاد دیگری در خصوص اتصال قسمت شمالی به جنوب شهر و ایجاد کمربندی اتوبان تهران کرج به فردیس مطرح خواهد شد که بخشی از آن به عهده فردیس بوده و بخشی از آن به عهده کرج که امکان کم شدن بار ترافیکی از پل فردیس را به خود می بینید و می تواند با احداث این کمربندی بخش قابل توجهی ازترافیک اتوبان و پل فردیس را کاهش داد .

 موضوع قابل بررسی و مهم دیگر استقرار دستگاههای خدمات رسان در شهر است تا نسبت به پاسخگویی سریعتر در جهت رفع مشکلات و موضوعات مردم اقدام نمایند .

پتانسیل های موجود ورزشی در رشته های مختلف و دریافت عنوان های استانی کشوری و حتی بین المللی متاسفانه با عدم وجود مرکز ورزش و جوانان مواجه می باشد که می تواند فعالیت های گسترده تری در این منطقه داشته باشد

 ایشان اشاره نمود که طی جلسات  مختلف و پیگیری های مجدانه  در دفتر نمایندگان محترم مجلس در خصوص احداث درمانگاه و داروخانه شبانه روزی و اهمیت این موضوع اشاره به جمعیت گذشته شهر شد که با جمعیت حدود ۵۰۰۰ نفر در این خصوص استقبالی از سوی مراجع ذیربط صورت نگرفته است اما با توجه به حجم کم جمعیت و اهمیت تردد در مسیرهای پر ترافیک به سمت کرج و تهران و سایه سنگین این دو کلانشهر موجبات بی توجهی در این خصوص را به وجود آورده است که می بایست نگاه ویژه به این مهم داشته باشیم .

 یکی دیگر از موارد  قابل بررسی استقرار پاسگاه پلیس راهور در این منطقه بوده که این هم ازاهمیت قابل توجهی برخوردار است .

 در ادامه به موضوع تغییر نام شهر گرمدره نیز اشاره شد .

قدوسی گفت بررسی و تحلیل موضوع زیر گذر جاده مخصوص که از زمان شهرداران سابق در دستور کار  قرار گرفته که با توجه به طرح پیشنهادی هزینه ی تقریبی حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که بخشی از آن را شهرداری تامین خواهد  نمود و مابقی نیاز به تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع و مطالبات گسترده مردمی در این زمینه خواهشمند است تا توجه ویژه به این قضیه صورت گیرد ایشان ضمن اشاره به مطالبات به حق مردم شهر گرمدره و کمبود امکانات خواستار نگاه ویژه توسط مراجع به شهر گرمدره شد.

 قدوسی به لزوم احداث مراکز تفریحی و گردشگری اقدامات صورت گرفته در خصوص پارک بانوان و اهمیت توسعه سرانه‌های فضای سبز اشاره نمود که تملکات آن صورت گرفته  و کلنگ زنی آن با حضور شما عزیزان و مدیران حاضر انجام و در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

  مرکز پژوهش‌های علمی کشور همچنین مقدمات تاسیس برج علم و فناوری با همکاری مرکز پارک علم و فناوری صورت گرفته ، مرکز ژنتیک برای اولین بار در ایران برای تشخیص بیماریهای کنترل رشد و جنین ، دریافت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی یکپارچه سازی سامانه الکترونیکی شهرداری در قسمت  درآمد وکمیسیون ماده ۱۰۰  که از ابتدای آذرماه به عنوان اولین شهر در استان البرز این مهم صورت خواهد گرفت ازجمله مطالبی بود که قدوسی بعنوان شهردار گرمدره به آنها اشاره نمود .

در ادامه مهندس سیروس شفقی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج به بررسی وضعیت حریم راه آهن محدوده شهر گرمدره با حضور محمدی عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی _ نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و تصمیم گیران نمود .
فرماندار ویژه شهرستان کرج در دیدار با محمدزاده عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی،خواستار تعیین تکلیف حریم راه آهن در محدوده شهر گرمدره شد.
مهندس شفقی در نشست با محمدزاده عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی تاکید نمود :
باید ضوابط و محدودیت ها در کاربری های مجاور ریل راه آهن در حریم شهر گرمدره اعمال شود
ایشان در مصاحبه با سیمای البرز تعهد لازم را درخصوص اختصاص اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی جهت گشایش قیف ترافیکی اتوبان تهران کرج اعلام نمودند .
مهندس شفقی معاون استاندار البرز خبر داد
 که موافقت اصولی با صدور مجوز احداث درمانگاه شبانه روزی در شهر گرمدره در دستور کار قرار گرفت .
در پایان جلسه مصوباتی به امضاء حاضرین درآمد که در زیر به برخی از آنها اشاره میشود .
🔰عبور از قیف ترافیکی آزاد راه تهران – کرج با اجرایی شدن طرح تعریض لاین شمالی – جنوبی
🔰برون رفت از قیف ترافیکی در ورودی استان در منطقه و شهر گرمدره نیز یکی از مطالبات دیرینه شهروندان است.
🔰روند اجرایی شدن طرح تعریض لاین شمالی و جنوبی و از بین بردن قیف ترافیکی این محدوده در جلسه بررسی چالش های شهر گرمدره مورد بررسی قرار گرفت.
🔰برای اجرایی شدن طرح تعریض لاین شمالی – جنوبی آزادراه کرج - تهران 5 میلیاردتومان هزینه نیاز است.
🔰اداره کل راهداری2.5 میلیاردتومان را تأمین اعتبار خواهد کرد و 50 درصد مانده مابقی را نیز برای اجرایی شدن کار فرماندار کرج متعهد شد تا از طریق کمیته بعدی برنامه ریزی شهرستان تصویب نماید.

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0