• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 131
  • کد خبر : ۴۱۱۷
دكتر دادخواه شهردار گرمدره: رعایت شیوه نامه های بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس كرونا

 

دکتر عباس دادخواه شهردار گرمدره درباره وضعیت کرونا در استان البرز و سطح کشور  و ورود کشور به موج چهارم کرونا گفت، متاسفانه بسیاری از استان‌ها از جمله البرز در وضعیت خوبی قرار ندارند و شهرستان کرج نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره شهردار گرمدره ضمن بیان این مهم اظهار کرد: مجموع نظارت‌های تلفیقی در استان البرز از ابتدای کرونا در تمامی شهرها از جمله گرمدره اجرایی گردیده است اما متأسفانه با انجام‌مسافرت های نوروزی بسیاری از  شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار گرفتند و بسیاری از فعالیتهای انجام‌شده در این خصوص توسط برخی از شهروندان‌نادیده گرفته شد.
دادخواه ادامه داد: از شهروندان می خواهیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کمک کنند که هر چه زودتر از شرّ این ویروس منحوس رها شویم و با ماندن در منازل و عدم تردد بی مورد در سطح شهر کمک به قطع زنجیره این‌بیماری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته نیز با  تشکیل تیم‌های نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی و گام چهارم در کنار تیم‌های نظارتی نیروی انتظامی، بسیج،  و .... توانستیم تا حدود خوبی این بیماری را مورد کنترل قرار دهیم.

وی ادامه داد:طبیعتا استان بزرگی مثل البرز با توجه به پراکندگی زیاد واحد‌های خدماتی، تولیدی، صنعتی و توزیعی که در آن وجود دارد، نیازمند کمک خود صاحبان فرآیند، مردم و عزیزمان در مشاغل مختلف هستیم.
شهردار گرمدره تاکید کرد: همانطوری که همه می‌دانیم این ویروس مدتی است که جهش یافته، فرم تهاجمی‌تر و قدرت انتقال بیشتری دارد و افراد ممکن است به راحتی در یک برخورد نزدیک مبتلا شوند و متاسفانه گزارش‌های اخیر جهانی تایید می‌کنند که این فرم های جدید ویروس کرونا کشندگی بالاتر و مرگ و میر بیشتری دارند.

دادخواه گفت:تنها نکته‌ای که می‌توانیم به عنوان نکته مثبت تلقی کنیم این است که تمام گزارش های داخل کشور و جهانی تایید می‌کنند که تمام واریانت‌های جهش یافته و سویه‌های جدید این ویروس علی رغم تغییر در ترکیب تهاجمی آن، کماکان ماسک زدن، ضد عفونی کردن سطوح و دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در برابر این ویروس واکنش نشان می‌دهد، این ویروس نمایه‌های جهش یافتگی خود را در شهر و کشور‌های مختلف در حال نشان دادن است، ولی هنوز تنها راه مقابله با این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
وی همچنین در آخر خبر داد:آرامستانها و گلزار شهدای شهر گرمدره تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند وازشهروندان عزیز خواستند از برگزاری هرگونه مراسم تشییع ، ترحیم و .... تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0